środa, 8 kwietnia 2020

"Są momenty, kiedy prawda nie jest ani piękna, ani dobra"*

Kwiecień 2019, początek miesiąca...

Kto by pomyślał, że wątpliwej przyjemności spotkanie z poprzedniego postu spowoduje, że wiele spraw poukłada się w mojej głowie. Czasem przykre zdarzenie dać o wiele więcej dobrego niż można byłoby pomyśleć.
Prawda może być brutalna, przykra, ale prawda to prawda, a nie złudne kłamstwa i oszustwa.
Zawsze lepsza jest gorzka prawda...
A była ona następująca: definitywnie wszystko było skończone, widziałam na własne oczy i to pozwoliło mi, poukładać myśli, pozbyć się idiotycznych nadziei i uzyskać spokój.
Poczułam się wolna.
Postanowiłam poukładać sobie to wszystko w życiu i zaczęłam od... porządków wiosennych.
Poukładane otoczenie, to i w głowie się poukłada, to i w życiu może się poskleja w spójną całość.
Dobrze, że teraz skupiam myśli na ważniejszych sprawach, a nie głupotach :)
Prawda może i boli, ale i z czasem okazuje się, że uszczęśliwia.
_________________________________
* Anthony Burgess

2 komentarze:

  1. lepsza gorzka prawda niż słodkie kłamstwo - niby porzekadło znane od wieków, ale trzeba poczuć na własnej skórze.

    w takim razie życzę Ci porządków w szafie, w starociach, w głowie - wszystkiego po trochu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Porządki ważna rzecz, jakiekolwiek :)

    OdpowiedzUsuń